A B2B marketing világa olyan, mint egy építési terület: sokan látják, hogy óriási potenciál van benne, mégis kevesen merészkednek be kívülről. Viszonylag új területnek számít, ahol a specializálódott marketing ügynökségek csak most kezdenek megjelenni – legalábbis a hazai piacon. Mégis, aki közelebbről szemügyre veszi a területet, rájön, hogy itt egy igazán dinamikusan növekvő piac rejlik.
Képzeljük csak el azt a hatalmas gépezetet, amiben egy autó elkészül és létrejön a szalonig bezárólag: a beszerzésektől kezdve az alkatrész-összerakáson át minden egyes lépés egy-egy lehetőség a B2B marketing számára. A fogyasztói kommunikáció csak a legutolsó lépés.
A tapasztalataink azt mutatják, hogy a piac egyre csak nőni fog, és azok a vállalatok, amelyek most mernek nagyot álmodni és befektetni a B2B marketingbe, hosszú távon komoly versenyelőnyre tehetnek szert. Ugyanez a lehetőség pedig munkavállalói oldalon is adott.
A B2B marketing világa olyan, mint egy építési terület: sokan látják, hogy óriási potenciál van benne, mégis kevesen merészkednek be kívülről. Viszonylag új területnek számít, ahol a specializálódott marketing ügynökségek csak most kezdenek megjelenni – legalábbis a hazai piacon. Mégis, aki közelebbről szemügyre veszi a területet, rájön, hogy itt egy igazán dinamikusan növekvő piac rejlik.
Képzeljük csak el azt a hatalmas gépezetet, amiben egy autó elkészül és létrejön a szalonig bezárólag: a beszerzésektől kezdve az alkatrész-összerakáson át minden egyes lépés egy-egy lehetőség a B2B marketing számára. A fogyasztói kommunikáció csak a legutolsó lépés.
A tapasztalataink azt mutatják, hogy a piac egyre csak nőni fog, és azok a vállalatok, amelyek most mernek nagyot álmodni és befektetni a B2B marketingbe, hosszú távon komoly versenyelőnyre tehetnek szert. Ugyanez a lehetőség pedig munkavállalói oldalon is adott.
Túl a látszaton: A B2B marketing valódi arca
A B2B marketing az iparos termékek jellegéből adódóan kevésbé izgalmasnak tűnhet, de ez csak a látszat. Sokkal mélyebb termék- és folyamat-ismeretet igényel és gyakran összetettebb is, mint egy klasszikus B2C ügynökség munkája.
A B2B marketingben sohasem futószalagon gyártjuk a leszállítandókat, mindig a probléma mögé kell látnunk egy kicsit.
Gyakori tévhit, hogy a B2B marketing távolságtartó és imperszonális, valójában nagyon is emberközpontú. A döntéshozók, akikkel kapcsolatot építünk, ugyanolyan emberek, mint bármely más területen; őket is ugyanazok az érzelmek és pszichológiai tényezők motiválják, mint a B2C ügyfeleket.
B2B marketingben is ugyanúgy a klasszikus marketing eszköztárral dolgozunk egyetlen csavarral: az ügyfél szempontjai és a termék adottságai nem annyira intuitívak, mint egy csokis keksznél. A termék működésének és ügyféligénynek megértésére több időt és energiát kell szentelni. De ha ezt valaki megteszi, onnan nyert ügye van.
Túl a látszaton: A B2B marketing valódi arca
A B2B marketing az iparos termékek jellegéből adódóan kevésbé izgalmasnak tűnhet, de ez csak a látszat. Sokkal mélyebb termék- és folyamat-ismeretet igényel és gyakran összetettebb is, mint egy klasszikus B2C ügynökség munkája.
A B2B marketingben sohasem futószalagon gyártjuk a leszállítandókat, mindig a probléma mögé kell látnunk egy kicsit.
Gyakori tévhit, hogy a B2B marketing távolságtartó és imperszonális, valójában nagyon is emberközpontú. A döntéshozók, akikkel kapcsolatot építünk, ugyanolyan emberek, mint bármely más területen; őket is ugyanazok az érzelmek és pszichológiai tényezők motiválják, mint a B2C ügyfeleket.
B2B marketingben is ugyanúgy a klasszikus marketing eszköztárral dolgozunk egyetlen csavarral: az ügyfél szempontjai és a termék adottságai nem annyira intuitívak, mint egy csokis keksznél. A termék működésének és ügyféligénynek megértésére több időt és energiát kell szentelni. De ha ezt valaki megteszi, onnan nyert ügye van.
Ipari Marketing, mint ugródeszka:
Juniorból vezetővé egy ügynökségen keresztül
Kinek lehet testhezálló az Ipari Marketing és vele együtt a B2B marketing?
Ha valaki junior szerepkörben már elég tapasztalatot szerzett, de még nem érzi magát teljesen késznek egy szenior pozícióhoz, nagyon jó tanuló labor lehetünk a számára. Úgy gondolunk saját magunkra, mint egy tanulóműhely, ahol bele lehet kóstolni a B2B marketing mély vizébe – és igen, lesz itt úszás bőven, de csapatban dolgozunk, együtt érjük el a partot.
Ahogy az iparvállalatok egyre inkább felismerik a marketing jelentőségét és adaptálják saját stratégiájukba, úgy nő az igény a kiemelkedő B2B marketing szakemberek iránt. Itt jöhetnek képbe azok a szakemberek, akik nálunk edzőttek. Az ügynökségi tapasztalat ebben a kontextusban különösen értékes, mivel nem csak a marketing alapjait, hanem annak iparág-specifikus alkalmazásait is mélyrehatóan megismerhetik a szakemberek.
Ezzel a tudással felszerelve azután képesek lehetnek vezető szerepet vállalni az iparvállalatok marketing tevékenységében, így valóban "marketingvezetőket képzünk iparvállalatok számára".
Ipari Marketing, mint ugródeszka:
Juniorból vezetővé egy ügynökségen keresztül
Kinek lehet testhezálló az Ipari Marketing és vele együtt a B2B marketing?
Ha valaki junior szerepkörben már elég tapasztalatot szerzett, de még nem érzi magát teljesen késznek egy szenior pozícióhoz, nagyon jó tanuló labor lehetünk a számára. Úgy gondolunk saját magunkra, mint egy tanulóműhely, ahol bele lehet kóstolni a B2B marketing mély vizébe – és igen, lesz itt úszás bőven, de csapatban dolgozunk, együtt érjük el a partot.
Ahogy az iparvállalatok egyre inkább felismerik a marketing jelentőségét és adaptálják saját stratégiájukba, úgy nő az igény a kiemelkedő B2B marketing szakemberek iránt. Itt jöhetnek képbe azok a szakemberek, akik nálunk edzőttek. Az ügynökségi tapasztalat ebben a kontextusban különösen értékes, mivel nem csak a marketing alapjait, hanem annak iparág-specifikus alkalmazásait is mélyrehatóan megismerhetik a szakemberek.
Ezzel a tudással felszerelve azután képesek lehetnek vezető szerepet vállalni az iparvállalatok marketing tevékenységében, így valóban "marketingvezetőket képzünk iparvállalatok számára".
Globális játéktéren a magyar KKV-k
Több ügyfelünk termékeinek építettük már fel az export piacra lépéshez szükséges jelenlétet, támogatjuk aktívan a globális értékesítést és dolgozunk együtt multinacionális vállalat lengyel marketing központjával.
Igazán jutalmazó élmény, amikor egy multinál kiemelik a magyar leányvállalat marketingjét példaként a többiek számára. Jó kezekben vannak.
Globális játéktéren a magyar KKV-k
Több ügyfelünk termékeinek építettük már fel az export piacra lépéshez szükséges jelenlétet, támogatjuk aktívan a globális értékesítést és dolgozunk együtt multinacionális vállalat lengyel marketing központjával.
Igazán jutalmazó élmény, amikor egy multinál kiemelik a magyar leányvállalat marketingjét példaként a többiek számára. Jó kezekben vannak.
Készen állsz a kihívásra?
Ha ezen sorok olvasása közben úgy érezted, hogy bevállalnád a B2B marketing és azon belül az Ipari Marketing kihívásait, akkor itt a helyed! Jelentkezz most, és légy részese egy olyan kalandnak, ahol a szakmai fejlődés és ügyfélsikerek kéz a kézben járnak.
Készen állsz a kihívásra?
Ha ezen sorok olvasása közben úgy érezted, hogy bevállalnád a B2B marketing és azon belül az Ipari Marketing kihívásait, akkor itt a helyed! Jelentkezz most, és légy részese egy olyan kalandnak, ahol a szakmai fejlődés és ügyfélsikerek kéz a kézben járnak.